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Support für Sie Ihren Dyson 360 Heurist™ Saugroboter

  • Aktivieren Sie Ihre Garantie

    Registrieren Sie Ihr Gerät und sichern Sie sich umfangreichen Service, exklusive Vorteile und vieles mehr. Lassen Sie sich das nicht entgehen.

  • Erste Schritte

    Mit unserer Schritt-für-Schritt-Anleitung machen Sie Ihr Gerät schnell startbereit.

  • Dyson 360 Heurist™ Saugroboter in der Ladestation

Laden Sie die Dyson Link App herunter, um das Beste aus dem Saugroboter herauszuholen

Mit der Dyson Link App können Sie den Saugroboter steuern – egal, wo Sie sich befinden. Sie können Reinigungsvorgänge starten, den Fortschritt der Reinigung überprüfen oder Probleme beheben. Laden Sie die App jetzt herunter und profitieren Sie von weiteren Funktionen und den neuesten Updates.

Dyson Link App mit 4,2 von 5 Sternen bewertet
(Durchschnitt, Stand: Mai 2020)

Den Saugroboter mit der Dyson Link App verbinden

Befolgen Sie diese Schritte, um Ihren Saugroboter mit der App zu verbinden und mit der Reinigung zu beginnen.

  • Schritt 1. Dyson Link App herunterladen

    Wählen Sie nach dem Herunterladen „Gerät hinzufügen“ aus. Wählen Sie Ihren Saugroboter aus und folgen Sie dem Einrichtungsprozess der App.

  • Schritt 2. Saugroboter mit der App verbinden

    Halten Sie Ihr mobiles Gerät neben die Taste des Saugroboters, während sich der Saugroboter in der Ladestation befindet. Folgen Sie dann den Bildschirmanweisungen. Ihr Saugroboter stellt daraufhin eine Verbindung zur App her.

  • Schritt 3. Haus vorbereiten

    Entfernen Sie lose Gegenstände vom Boden, räumen Sie Kabel weg und öffnen Sie die Innentüren. Jetzt ist alles vorbereitet für die erste Reinigung.

  • Schritt 4. Reinigung starten

    Wählen Sie, während sich der Roboter in der Ladestation befindet, über die App einen Saugmodus aus und beginnen Sie damit, „Alle Bereiche“ zu reinigen. Durch sein T-förmiges Bewegungsmuster kann sich der Roboter orientieren.

  • Schritt 5. Während der Reinigung

    Der Roboter kann zum Aufladen des Akkus zur Ladestation zurückkehren und anschließend mit der Reinigung fortfahren. Falls ein Problem auftritt, können Sie den Roboter mithilfe der App wiederherstellen.

  • Schritt 6. Reinigung beendet

    Sobald der Saugroboter mit der Reinigung fertig ist, kehrt er zur Ladestation zurück. Auf dem Startbildschirm der App können Sie überprüfen, wie die Reinigung

Problembehebung

Wodurch können Verbindungsprobleme entstehen und wie kann ich diese zu Hause beheben?

Der Roboter greift über Ihr Heim-WLAN-Netzwerk auf die Dyson Cloud zu. Falls die WLAN-Lampe des Roboters nicht leuchtet, ist die Verbindung möglicherweise unterbrochen. Bitte überprüfen Sie, ob Ihr Heimnetzwerk korrekt funktioniert. Stellen Sie dann eine Verbindung zur Dyson Link App auf Ihrem Smartphone her. Die App nennt auch die Ursache des Problems und liefert weitere Informationen zur Fehlerbehebung.

Was bedeutet „Zurück zum Start“?

Dies bedeutet, dass der Roboter zum Startpunkt des derzeitigen Reinigungsvorgangs zurückkehrt. Dieser Ort kann die Ladestation oder eine bestimmte Position im Raum sein.

Warum hat der Roboter die Reinigung nicht beendet?

Wenn Ihr Roboter während einer Reinigung auf ein Problem stößt, wird ein gelber Ring um den Symbolbereich angezeigt. Ein zusätzliches Licht leuchtet auf und zeigt an, was die Ursache des Problems sein könnte. Falls dies passiert, können Sie die Schritte auf dem Bildschirm befolgen, um das Problem zu beheben.

Was kann ich tun, wenn der Roboter nicht zur Ladestation zurückfahren kann?

Wenn Ihr Roboter während einer Reinigung auf ein Problem stößt, wird ein gelber Ring um den Symbolbereich angezeigt. Ein zusätzliches Licht leuchtet auf und zeigt an, was die Ursache des Problems sein könnte. Falls dies passiert, können Sie die Schritte auf dem Bildschirm befolgen, um das Problem zu beheben.

Warum hat der Roboter nicht den ganzen Raum gereinigt, obwohl die Reinigung abgeschlossen ist und der Roboter zur Ladestation zurückgekehrt ist?

Der Roboter versucht immer, alle Bereiche zu reinigen, die ihm zugänglich sind. Vereinzelt kann es passieren, dass der Roboter Bereiche vermeidet, da der Weg dorthin vom Roboter als zu riskant bewertet wird (z. B. ein hohes Risiko, festzustecken oder die Orientierung zu verlieren).

 

  • Steuerung des Dyson 360 Heurist™ Saugroboters mit einem Smartphone

    Den Saugroboter kennenlernen

    Wir empfehlen Ihnen, zunächst einige Reinigungsvorgänge durchzuführen, um sich mit dem Roboter vertraut zu machen. Anschließend können Sie mit der Kartenerstellung fortfahren, um weitere Funktionen des Roboters kennenzulernen.

  • Karten für Ihr Zuhause erstellen

    Dies ermöglicht es Ihnen, die Wohnung in Zonen aufzuteilen und individuell festzulegen, wie der Roboter jeden Raum bzw. jede Zone reinigen soll.

  • Dyson 360 Heurist™ Saugroboter erstellt die Karte für einen Raum
  • Eine Karte für Ihr Zuhause erstellen

    Das Erstellen einer vollständigen Karte kann möglicherweise etwas länger dauern und hängt von der Größe Ihres Zuhauses ab (ca. 3 Stunden pro 100 m2).

  • Die Karte in Zonen einteilen

    Die können die Karte in verschiedene Zonen einteilen und anschließend festlegen, wann und wie die jeweiligen Zonen gereinigt werden sollen.

  • Reinigung individuell anpassen

    Über die Dyson Link App können Sie einen Saugmodus für jeden Teil der Karte festlegen: „Leise“ für geräuscharmes Reinigen, „Hoch“ für hohe Saugkraft oder „Max“ für noch gründlichere Reinigungen.

  • Volle Kontrolle

    Sie können noch effektiver Reinigen, indem Sie zu vermeidende Bereiche festlegen, das Überwinden von Hindernissen deaktivieren oder die Bürstwalze in Bereichen mit Kabeln oder losen Teppichkanten abschalten.

So funktioniert die Kartenerstellung

Was ist zu tun, bevor mit der Kartenerstellung begonnen wird?

Vor der Kartenerstellung sollten lose Objekte vom Boden weggeräumt und die Türen zwischen den Räumen geöffnet werden. Anschließend ist es erforderlich, die Dyson Link App auf Ihr Smartphone herunterzuladen und eine Verbindung zwischen dem Roboter und der App herzustellen. Stellen Sie den Roboter dann in die Ladestation und starten Sie mit der Kartenerstellung.

Wie lange dauert die Kartenerstellung?

Die Kartenerstellung kann etwas länger dauern. Wie lange genau, hängt von der Größe der Bodenfläche Ihres Zuhauses ab. Die Erstellung kann möglicherweise einige Stunden in Anspruch nehmen. Laut Schätzungen unserer Ingenieure benötigt der Roboter pro 100 m2 drei Stunden.
Der Roboter erstellt Karten nach demselben Muster, in dem er auch reinigt – er bewegt sich spiralförmig in jedem Teilsegment des Raums. So kann der Roboter sich ein detailliertes Bild über den Aufbau Ihres Zuhauses machen. Dies dauert möglicherweise zu Beginn etwas länger als erwartet, macht das Reinigen jedoch langfristig effektiver.

Kann ich Karten für verschiedene Etagen im Haus erstellen?

Ja, wenn Ihr Zuhause mehrere Etagen umfasst, können Sie eine Karte für jede Etage erstellen. Sie können die Karte außerdem nach Räumen oder in Zonen aufteilen und individuell festlegen, wie der Roboter jeden Raum bzw. jede Zone reinigen soll. Wenn Sie eine andere Etage Ihres Zuhauses reinigen wollen, müssen Sie die Ladestation des Roboters in der jeweiligen Etage aufstellen und die Reinigung ab der Ladestation beginnen.

Wie erstellt der Roboter Karten und warum tut er es auf diese Weise?

Der Roboter teilt den Raum in Abschnitte auf und fährt jeden Abschnitt in einem spiralförmigen Muster ab. Die Bewegungen des Roboters, einschließlich des typischen T-förmigen Musters, ermöglichen es, die komplette Bodenfläche in Ihrem Zuhause abzudecken. Machen Sie sich keine Sorgen, wenn die Bewegungen manchmal etwas seltsam aussehen – der Roboter lernt einfach, wie Ihr Zuhause aufgebaut ist.

Warum reinigt der Roboter nicht, während er Karten erstellt?

Die Bürstwalze schaltet sich während der Kartenerstellung ab, um den Akku zu schonen. Dadurch kann der Roboter schneller Karten für die Räume erstellen und größere Distanzen während des Kartenerstellungsprozesses zurücklegen.

Was ist zu tun, wenn der Roboter feststeckt?

Dieses Problem lässt sich leicht beheben. Öffnen Sie die App, folgen Sie den Anweisungen und stellen Sie den Roboter neu auf. Drücken Sie auf die Play-Taste auf dem Roboter, um mit der Kartenerstellung fortzufahren.

Was ist zu tun, wenn der Akku zur Neige geht?

Wenn der Akku des Roboters zur Neige geht, kehrt er zum Aufladen zur Ladestation zurück und fährt anschließend an der Stelle mit der Reinigung fort, an der sie unterbrochen wurde.

Sollte ich den Roboter neu starten lassen, falls während der Kartenerstellung ein Fehler auftritt?

Ja, der Roboter benötigt eine vollständige und präzise Karte Ihres Zuhauses. Falls also während der Kartenerstellung Probleme auftreten, ist es am besten, den Prozess erneut zu starten.

Die Karten verstehen

Warum hat der Roboter keine vollständige Karte erstellt?

Dies kann daran liegen, dass der Kartenerstellungsprozess unterbrochen wurde, oder daran, dass der Weg des Roboters durch ein Hindernis blockiert ist. Ein weiterer Grund kann sein, dass der Roboter zur Ladestation zurückgekehrt ist und nach dem vollständigen Wiederaufladen nicht mehr die Möglichkeit hatte, mit der Kartenerstellung fortzufahren.

Warum ist die Karte nicht detaillierter? Warum werden z. B. nur die Zimmerwände angezeigt?

Unsere Ingenieure wollten einen benutzerfreundlichen Roboter entwickeln. Daher wurden die Karten so vereinfacht, dass sie einem Grundriss ähneln. Dabei handelt es sich um eine einfachere Version als die eigentliche Karte, die der Roboter erstellt. Die detailliertere Karte können Sie sich in der Dyson Link App ansehen.  Innerhalb der folgenden Wochen benachrichtigt Sie der Roboter, ob schwierig zu reinigende Bereiche vorliegen. Sie können auch Bereiche festlegen, die der Roboter vollständig vermeiden soll.

Warum müssen für einige Bereiche erneut Karten erstellt werden?

Dies kann daran liegen, dass der Roboter Schwierigkeiten hatte, den Boden eines Raums abzufahren, oder daran, dass er während der Kartenerstellung unterbrochen wurde. Der Roboter deckt jeden Bereich nur einmal ab. Jedoch kann es manchmal sein, dass er einen Bereich erneut abfährt, wenn er beim ersten Mal aufgrund seines Wegs einen Teil der Bodenfläche nicht abgedeckt hat.

Kann der Roboter unvollständige Karten speichern, wenn ein Verbindungsproblem vorliegt, und dort fortfahren, wo er unterbrochen wurde?

Der Roboter speichert keine unvollständigen Karten, da er eine vollständige Karte des zu reinigenden Bereichs erstellen muss. Eine präzise Karte Ihres Zuhauses ist auch erforderlich, um kleinere Zonen zu erstellen und Einschränkungen für den Roboter festzulegen.

Kann ich der Karte einen neuen Bereich hinzufügen oder muss ich erneut eine Karte erstellen?

Im Allgemeinen ist es besser, zu Beginn eine vollständige Karte Ihres Zuhauses zu erstellen. Jedoch fügt der Roboter der bestehenden Karte auch weitere Bereiche hinzu, die er beim Reinigen erkennt. Obwohl der Roboter Bereiche hinzufügen kann, die er während der Reinigung erkannt hat, ist dies nicht so zuverlässig wie eine vollständig erstellte Karte Ihres gesamten Zuhauses.

Automatische Reinigung passend zu Ihrem Tagesablauf

Personalisierte Reinigung mit der Dyson Link App

  • Einen Zeitplan für die Reinigung erstellen.

    Sie können eine Zeit, einen Tag und die Häufigkeit der Reinigungen für jeden Raum festlegen. Oder Sie schalten den Roboter immer dann ein, wenn Sie das Haus verlassen.

  • Verbindung herstellen und reinigen – egal, wo Sie sind

    Stellen Sie eine Verbindung zur Dyson Link App her und steuern Sie Ihren Roboter – unabhängig davon, ob Sie sich zu Hause befinden oder nicht.

Steuern Sie Ihren Roboter mit Sprachbefehlen

Mit einem passenden Sprachsteuerungsdienst können Sie Ihr Gerät noch schneller und einfacher steuern. Sie können Amazon Alexa bitten, Dyson Skill zu aktivieren, oder Dyson Skill über die Dyson Link App einrichten.

Amazon Alexa mit 4 von 5 Sternen bewertet
(Durchschnitt, Stand: Mai 2020)

Probieren Sie die folgenden Sprachbefehle aus:

„Alexa, bitte Dyson, mit dem Reinigen zu beginnen.“

„Alexa, bitte Dyson, den Nachtmodus einzuschalten.“

„Alexa, frag Dyson nach dem Status meines Saugroboters.“

  • Lernen Sie Ihren Saugroboter kennen

    Anhand dieser einfachen Anleitung erlangen Sie schnell ein Verständnis über die Funktionen und Teile des Roboters.

  • Buttons on the Dyson 360 Heurist™ robot vacuum
  • Das Hauptgerät

    1. Navigationskamera
    2. Entriegelungsknopf Zyklonbaugruppe
    3. Zyklonbaugruppe (Zyklongitter und Staubbehälter)
    4. Sensoren
    5. Griff zum Anheben
    6. Ein-/Aus-Taste
    7. USB-Anschluss (hinter dem Nachmotor-Filter)

  • Der Gerätefuß

    1. Bürstwalze
    2. Kettenräder
    3. Ladekontakte

  • Der Nachmotor-Filter

    Der Nachmotor-Filter befindet sich hinter der Filterabdeckung auf der Rückseite Ihres Saugroboters.
    Überprüfen und waschen Sie beide Filter wie in der Bedienungsanleitung beschrieben regelmäßig, damit der Saugroboter nicht an Leistung verliert.

  • Der Vormotor-Filter

    Auf den Vormotor-Filter können Sie zugreifen, wenn Sie die Zyklonbaugruppe Ihres Saugroboters ausbauen.

  • Die Ladestation

    1. Netzanschluss
    2. Betriebsanzeige
    3. Ladekontakte
    4. Orientierungspunkte

  • Die Steckereinheit

    Verstauen Sie überschüssiges Kabel, indem Sie es um den Stecker wickeln.

Pflege Ihres Saugroboters

  • Leeren des Staubbehälters des Saugroboters

    Staubbehälter leeren

    Um die Saugkraft konstant zu halten, ist es wichtig, den Staubbehälter zu leeren, bevor der angesammelte Staub und Schmutz die Max-Markierung erreicht.

  • Underneath the Dyson 360 Heurist™ robot vacuum

    Bürstwalze und Kettenräder überprüfen

    Sorgen Sie dafür, dass sich der Roboter weiterhin frei bewegen kann, indem Sie nach jeder Reinigung Schmutzrückstände von der Bürstwalze und von den Kettenrädern entfernen.

  • Wiping the Dyson 360 Heurist™ robot vacuum

    Sensoren reinigen

    Es empfiehlt sich, nach Beendigung eines Reinigungsvorgangs Schmutz, Staub oder Fingerabdrücke von den Sensorabdeckungen und der Navigationskamera zu entfernen.

  • Washing your robot vacuum's filter

    Filter waschen

    Mikroskopisch feiner Staub kann sich im Filter ansammeln und die Leistung beeinträchtigen. Kurzes und regelmäßiges Auswaschen ist eine einfache Möglichkeit, dies zu verhindern.

Häufig gestellte Fragen zur Wartung

Ich wusste nicht, dass ich keine flüssigen Reinigungsmittel zur Reinigung des Saugroboters verwenden sollte. Habe ich das Gerät beschädigt?

Zur Reinigung des Roboters sollten keine flüssigen Reinigungsmittel verwendet werden, da sie Scheuermittel oder Chemikalien beinhalten, die optische Teile zerkratzen oder Kunststoffe zersetzen können. Überprüfen Sie, ob Ihr Saugroboter beschädigt wurde, falls Sie flüssige Reinigungsmittel verwendet haben.

Im Staubbehälter des Saugroboters befinden sich nach der Reinigung viele Fusseln. Ist das alles wirklich Staub oder werden auch Fasern vom Teppich abgesaugt?

Alle Teppiche verlieren mit der Zeit Fasern – insbesondere neue Teppiche. Der Saugroboter entfernt diese losen Fasern. Der Roboter unterscheidet sich in dieser Hinsicht nicht von anderen Staubsaugern.

Was sollte ich tun, wenn sich Fusseln in den Kettenrädern oder dem Staubbehälter angesammelt haben?

Um die Leistung des Saugroboters aufrechtzuerhalten, sollten Sie Fusseln von den Kettenrädern und aus dem Staubbehälter entfernen.

Was sollte ich tun, wenn sich Fusseln in den Kettenrädern oder dem Staubbehälter angesammelt haben?

Um die Leistung des Saugroboters aufrechtzuerhalten, sollten Sie Fusseln von den Kettenrädern und aus dem Staubbehälter entfernen.

  • Kontinuierliche Verbesserung

    Dank seiner WLAN-Fähigkeit kann Ihr Saugroboter Software-Updates über die Dyson Link App empfangen, sodass er immer die neueste Version verwendet. Aktivieren Sie in der App die Option „Automatische Aktualisierung der Software“.

  • Steuerung des Dyson 360 Heurist™ Saugroboters mit Ihrem mobilen Gerät

Die Dyson Garantie

  • Anleitungsvideos

    Wir helfen Ihnen, das Beste aus Ihrem Gerät herauszuholen. Schnell und unkompliziert.

  • Hilfreiche Tipps

    Individuelle Erinnerungen, damit Ihr Gerät länger optimal funktioniert. 

  • Exklusive Vorteile für Eigentümer

    Sie gehören zu den Ersten, die Vorabinformationen zu neuen Dyson Technologien, Events und Angeboten erhalten. 

  • Unterstützung durch Experten. An sechs Tagen in der Woche.

    Gebührenfreie Telefonnummer und Live-Chat. Der beste Rat zu Ihrem Gerät – von Dyson Mitarbeitern. 

  • Kostenlose Reparatur inklusive Material

    Ersatzteile oder Reparaturen, falls während des Garantiezeitraums ein Problem auftritt. 

  • Problemloser Ersatz

    Falls wir Ihr Gerät nicht reparieren können, tauschen wir es innerhalb der Garantiezeit aus. Schnell. 

Wir kümmern uns auch noch um unsere Geräte, nachdem Sie sie gekauft haben. Durch die Aktivierung Ihrer Garantie ermöglichen Sie uns, Ihnen einen maßgeschneiderten, kostenlosen und direkten Service für Ihr Gerät anzubieten. Auch nach Ablauf der Garantie sind wir für Sie da, falls Sie Hilfe brauchen.

  • Licenses

    • Crittercism, Inc. Service Terms and Conditions The following service terms and conditions (the “Terms and Conditions”) shall be deemed incorporated by reference into each Subscription Order between Crittercism, Inc. (“Crittercism”) and the customer identified thereon (“Customer”). The Terms and Conditions and the applicable Subscription Order shall be collectively known as the “Agreement.” DEFINITIONS 1.1 “App Users” means the users of the Customer App(s). 1.2 “Customer App(s)” means the mobile application(s) of Customer identified in the Subscription Order. 1.3 “Crittercism Materials” means all materials created, developed and provided by Crittercism to Customer in connection with or arising from the Service or the Agreement. 1.4 “Crittercism Platform” means the hosted service made available through the Site that allows for performance monitoring and management to be performed for the Customer App(s) and the documentation therefor. 1.5 “Crittercism Integration Code” means the Software (including without limitation code and scripts) downloadable by Customer from the Site that is configured by Customer and included in the Customer App(s) to enable data to be transmitted from the Customer App(s) to the Crittercism Platform and the documentation therefor. 1.6 “Fees” means the Service fees payable by Customer to Crittercism, as described in the Subscription Order. 1.7 “Service” means the Crittercism Platform and the Integration Code. 1.8 “Site” means the Crittercism website located at http://www.crittercism.com, including without limitation all sub-domains thereof. 1.9 “Subscription Order” means the physical, electronic or online Crittercism order form, as applicable, which is accepted by Crittercism and further describes the Service purchased by Customer. Crittercism Platform and Integration Code 2.1 Crittercism Platform. Crittercism hereby grants Customer the non-transferable, non-exclusive right and license during the Term (defined in Section 6.1) to access and use the Crittercism Platform internally for the sole purpose of performance monitoring and management of the Customer App(s). Customer is responsible for obtaining and configuring all required computer hardware, software and telecommunications services to access the Crittercism Platform. 2.2 Crittercism Integration Code License. Crittercism hereby grants Customer during the Term the non-transferable, non-exclusive right and license: (a) to install and use the Crittercism Integration Code internally for the sole purpose of using the Crittercism Integration Code to provide data from the Customer App(s) to the Crittercism Platform; and (b) to use, reproduce and distribute the Crittercism Integration Code solely as embedded within the Customer App(s) for the purpose of providing data from the Customer App(s) to the Crittercism Platform. 2.3 License Restrictions. Customer shall have no rights or licenses with respect to the Service or the Crittercism Materials except as expressly provided in the Agreement. Without limiting the generality of the foregoing, except as expressly provided in the Agreement, Customer may not (a) copy, distribute, rent, sell, lease, lend, sublicense, or transfer the Service or the Crittercism Materials; (b) make the Service or Crittercism Materials available to any third party; (c) use the Service or the Crittercism Materials on a service bureau basis; (d) to the extent valid under applicable law, decompile, reverse engineer, or disassemble the Service or the Crittercism Materials; (e) alter or modify the Crittercism Integration Code other than as may be reasonably necessary to use the Service for its intended purposes; (f) create derivative works based on the Service or Crittercism Materials; or (g) modify, remove, or obscure any copyright, trademark, patent or other notices or legends that appear on the Service or the Crittercism Materials or during the use and operation of the Service or the Crittercism Materials. Data 3.1 Data Rights. In connection with the operation of the Service, Crittercism collects data regarding Customer’s use of the Service (such data, “Customer Data”) and App Users’ use of the Customer App(s) (such data, “App User Data”). Customer grants Crittercism (and its third party vendor’s subject to confidentiality obligations) the right to use, reproduce and distribute the Customer Data and App User Data in connection with Customer’s use of the Service. Customer further grants Crittercism the right to use, reproduce and distribute Customer Data and App User Data when it is aggregated with other information and not specifically identifiable to Customer or any App User solely for the purpose of publishing industry reports on various metrics of interest (e.g. crash % rate between iOS and Android and latency issues with particular carriers). 3.2 Data Limitations. Customer must not transfer to Crittercism, and must not modify, configure or use the Crittercism Integration Code or any other aspect of the Software or Service to track, collect, or to cause to be collected by or transferred to Crittercism, any App User Data that is personally identifiable information, financial information, health information, medical information, pharmaceutical information, information regarding children under 13 years of age, or other sensitive information (for example, Social Security Numbers), or that is used to target advertising to individual devices or App Users. Customer shall be solely responsible for ensuring that the Customer App(s) and Customer’s use of the Service, including without limitation Customer’s provision of App User Data to Crittercism through the Crittercism Integration Code and any other provision of App User Data to Crittercism by Customer or on Customer’s behalf, comply with all applicable laws, rules, and regulations. Customer shall obtain and maintain all rights required to permit the transfer of App User Data to Crittercism as contemplated by the Agreement, and to allow Crittercism to use the App User Data pursuant to the Agreement. Customer is solely responsible for the Customer App(s), including without limitation all features, data, content and other materials included in, made available in or transmitted from the Customer App(s). Accounts 4.1 Account Registration. In order to use the Service, Customer will have to register for a Crittercism account on the Site. Customer agrees that the information Customer provides to Crittercism upon registration and, at all other times, will be true, accurate, current, and complete. Customer also agrees that Customer will ensure that this information is kept accurate and up-to-date at all times. 4.2 Authorized Accounts. Customer may create Crittercism accounts with unique log-in credentials for designated users to access and use the Service on Customer’s behalf. Customer is solely responsible at all times for (a) ensuring that all of Customer’s accounts are used solely in accordance with the Agreement, (b) maintaining the confidentiality of all log-in credentials for Customer’s accounts, and (c) for the activities of any person accessing the Crittercism Platform using any of Customer’s accounts. Fees; Payment 5.1 Fees. Customer agrees to pay Crittercism all Fees due with respect to Customer’s use of the Service as specified in the Subscription Order. All Fees are payable in the currency specified in the Subscription Order. Customer is responsible for paying any and all withholding, sales, value added or other taxes, duties or charges applicable to the Agreement, other than taxes based on Crittercism’s net income. All Fees are non-refundable except as otherwise provided herein. Term; Termination 6.1 Term. The “Term” of the Agreement is set forth in the Subscription Order. If no Term is set forth in the Subscription Order, the term of the Agreement shall commence on the Effective Date and continue for 12 months. 6.2 Termination for Cause. Either party may terminate the Agreement effective on written notice if the other party is in material breach of any obligation, representation or warranty hereunder and fails to cure such material breach (if capable of cure) within 30 days after receiving written notice of the breach from the non-breaching party. 6.3 Effect of Termination. Sections 1, 3, 5, 6.3 and 7 through 11 of the Terms and Conditions shall survive expiration or termination of the Agreement. Upon termination or expiration of the Agreement for any reason, all licenses granted herein to Customer shall terminate and Customer shall immediately discontinue all use of the Service, and at Crittercism’s request, return or destroy all Crittercism Materials, and certify such return or destruction in writing. Warranty & Disclaimer 7.1 Warranty. Crittercism warrants that the Service will be provided in a professional manner consistent with industry standards and in accordance with the published specifications for the Service. Crittercism also warrants that Customer’s use of the Service will not infringe or misappropriate any United States patent, copyright, trademark or trade secret rights of any third party and will indemnify Customer against any third party infringement or misappropriation claims as set forth in Section 8.1. No warranties are provided with respect to free trials or beta features. 7.2 DISCLAIMER. EXCEPT AS EXPRESSLY SET FORTH IN THE AGREEMENT AND TO THE FULLEST EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW, NEITHER PARTY MAKES ANY WARRANTIES, EXPRESS OR IMPLIED, WITH RESPECT TO THE SUBJECT MATTER OF THE AGREEMENT, AND EACH PARTY EXPRESSLY DISCLAIMS ANY IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, AND ANY IMPLIED WARRANTIES ARISING FROM COURSE OF DEALING OR PERFORMANCE. CUSTOMER AGREES THAT CUSTOMER’S USE OF THE SERVICE AND CRITTERCISM MATERIALS (INCLUDING WITHOUT LIMITATION ANY RESULTS) IS AT CUSTOMER’S SOLE RISK. CRITTERCISM AND ITS LICENSORS DO NOT WARRANT THAT THE SERVICE OR CRITTERCISM MATERIALS WILL BE UNINTERRUPTED OR ERROR-FREE. Indemnification 8.1 Crittercism Indemnification. Crittercism agrees to indemnify, defend and hold Customer and its affiliates and their respective directors, officers, employees and contractors harmless from and against any liabilities, damages or expenses (including without limitation reasonable attorneys’ fees) arising out of any claim, demand, action, or proceeding initiated by a third party to the extent alleging that the technology underlying the Service, or any portion thereof, infringes such third party’s United States patent, copyright or trademark or misappropriates such third party’s trade secret, provided that Customer: (a) promptly notifies Crittercism in writing of the claim, except that any failure to provide this notice promptly only relieves Crittercism of its responsibility pursuant to this Section to the extent its defense is materially prejudiced by the delay; (b) grants Crittercism sole control of the defense and/or settlement of the claim; and (c) provides Crittercism, at Crittercism’s expense, with all assistance, information and authority reasonably required for the defense and/or settlement of the claim. In the event of a claim, demand, action or proceeding that the technology underlying the Service, or any portion thereof, infringes or misappropriates any third party intellectual property or other right or, if in Crittercism’s reasonable opinion, such claim, demand, action or proceeding is likely to occur, Crittercism shall have the right, at Crittercism’s sole cost and expense, to either: (i) obtain the right to continued use of the affected portion of the Service or (ii) modify or replace, in whole or in part, the affected portion of the Service to eliminate the infringement or misappropriation. If Crittercism is unable to achieve either of the foregoing (i) or (ii) in a commercially reasonable manner, Crittercism shall have the right to immediately terminate the Agreement upon written notice to Customer without liability therefor other than the refund of any Fees paid in advance by Customer. The provisions of this Section constitute Customer’s sole remedy and Crittercism’s exclusive liability related to the Service with respect to any infringement, violation, or misappropriation of any intellectual property right. Limitation of Liability 9.1 LIMITATION OF DAMAGES. EXCEPT WITH RESPECT TO LIABILITIES ARISING OUT OF SECTION 8 (INDEMNIFICATION), OR BREACH OF SECTIONS 2 (CRITTERCISM PLATFORM AND CRITTERCISM INTEGRATION CODE), 3 (DATA) OR 10 (CONFIDENTIALITY), NEITHER PARTY SHALL BE LIABLE TO THE OTHER PARTY HEREUNDER FOR ANY PUNITIVE, INCIDENTAL, INDIRECT, SPECIAL, RELIANCE OR CONSEQUENTIAL DAMAGES, INCLUDING WITHOUT LIMITATION LOST BUSINESS, REVENUE, OR ANTICIPATED PROFITS, WHETHER BASED ON BREACH OF CONTRACT, TORT (INCLUDING WITHOUT LIMITATION NEGLIGENCE), OR OTHERWISE, AND WHETHER OR NOT THE PARTY WAS ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH LOSS OR DAMAGES. 9.2 LIMITATION OF LIABILITY. EXCEPT WITH RESPECT TO LIABILITIES ARISING OUT OF SECTION 8 (INDEMNIFICATION), OR BREACH OF SECTIONS 2 (CRITTERCISM PLATFORM AND CRITTERCISM INTEGRATION CODE), 3 (DATA) OR 10 (CONFIDENTIALITY), IN NO EVENT WILL EITHER PARTY’S AGGREGATE LIABILITY AND DAMAGES UNDER THE AGREEMENT EXCEED THE SUM OF THE TOTAL FEES PAID AND PAYABLE TO CRITTERCISM UNDER THE AGREEMENT DURING THE THEN CURRENT-TERM REGARDLESS OF WHETHER ANY REMEDY SPECIFIED IN THE AGREEMENT FAILS OF ITS ESSENTIAL PURPOSE. Confidentiality 10.1 Confidential Information. “Confidential Information” means any and all information that is disclosed by either party to the other party, either directly or indirectly, in writing, orally or by inspection of tangible objects, which if disclosed in writing or tangible form is marked as “Confidential,” or with some similar designation, or if disclosed orally or by inspection or observation, is identified as being proprietary and/or confidential at the time of disclosure and is confirmed as such in writing within 15 days of the disclosure. In the case of Crittercism, Confidential Information includes all information with respect to the Fees, including without limitation the amounts of the Fees and the payment terms. Confidential Information does not include information that: (i) is or becomes generally known to the public through no fault of or breach of the Agreement by the receiving party; (ii) is rightfully known by the receiving party at the time of disclosure without an obligation of confidentiality; (iii) is independently developed by the receiving party without use of or reference to the disclosing party’s Confidential Information; or (iv) the receiving party rightfully obtains from a third party without restriction on use or disclosure. 10.2 Use and Disclosure Restrictions. Each party shall not use the other party’s Confidential Information except as necessary to exercise its rights or perform its obligations under the Agreement. Except as otherwise permitted expressly by the Agreement, each party shall not disclose the other party’s Confidential Information to any third party except to those of its employees, and contractors that need to know such Confidential Information for the purposes of the Agreement, provided that each such employee and contractor is subject to a written agreement that includes binding use and disclosure restrictions that are at least as protective of Confidential Information as those set forth herein. Each party will use all reasonable efforts to maintain the confidentiality of all Confidential Information of the other party in its possession or control, but in no event less than the efforts that party ordinarily uses with respect to its own proprietary information of similar nature and importance. The foregoing obligations will not restrict either party from disclosing Confidential Information of the other party: (i) pursuant to the order or requirement of a court, administrative agency, or other governmental body, provided that the party required to make such a disclosure gives reasonable notice to the other party to contest such order or requirement or (ii) on an as-needed, confidential basis to its legal or financial advisors. In addition, each party may disclose the provisions of the Agreement: (a) as required under applicable securities regulations and (b) on a confidential basis to current or prospective investors or acquirers of such party. Miscellaneous 11.1 Export Laws. Customer acknowledges and agrees that U.S. and foreign laws and regulations may restrict the export and re-export of certain commodities and technical data. Customer shall not export or re-export the Crittercism Materials in any form without first obtaining all appropriate U.S. and foreign government licenses and permissions. 11.2 Relationship of the Parties. The parties are independent contractors with respect to each other. The Agreement does not constitute and shall not be construed as constituting a partnership or joint venture among the parties, or an employee-employer relationship. No party shall have any right to obligate or bind any other party in any manner whatsoever, and nothing herein contained shall give, or is intended to give, any rights of any kind to any third parties. 11.3 Assignment. Neither party may assign the Agreement without the other party’s prior written consent which shall not be unreasonably withheld, provided that either party may, upon written notice to the other party, assign the Agreement in connection with the sale of substantially all of its business assets. Subject to the foregoing, the Agreement will inure to the benefit of and shall be binding on the parties’ permitted assignees, transferees and successors. 11.4 Force Majeure. Neither party will be responsible for any failure or delay in its performance under the Agreement due to causes beyond its reasonable control, including, but not limited to, labor disputes, strikes, lockouts, internet or telecommunications failures, shortages of or inability to obtain labor, energy, or supplies, war, terrorism, riot, acts of God or governmental action, acts by hackers or other malicious third parties and problems with the Internet generally, and such performance shall be excused to the extent that it is prevented or delayed by reason of any of the foregoing. 11.5 Notices. All notices under the Agreement shall be given in writing and sent by registered mail, internationally recognized carrier, or email, or shall be delivered by hand to following addresses: Crittercism: 760 Market Street, Suite 1101San Francisco, CA 94102 Attn: VP Operations contracts @ crittercism.com Customer: Via information provided in the Subscription Order All notices shall be presumed to have been received when they are hand delivered, or five business days of their mailing, or on the business day following the day of a successful email. 11.6 Waiver. A waiver of any provision of the Agreement will only be valid if provided in writing and will only be applicable to the specific incident and occurrence so waived. The failure by either party to insist upon the strict performance of the Agreement, or to exercise any term hereof, will not act as a waiver of any right, promise or term, which will continue in full force and effect. 11.7 Severability; Counterparts. If any provision, or portion thereof, of the Agreement is determined by a court of competent jurisdiction to be invalid, illegal or unenforceable, such determination will not impair or affect the validity, legality, or enforceability of the remaining provisions of the Agreement, and each provision, or portion thereof, is hereby declared to be separate, severable, and distinct. 11.8 Governing Law; Jurisdiction. The Agreement shall be governed by, and construed in accordance with, the laws of the State of California, without reference to conflicts of laws principles. The parties agree that the federal and state courts in Santa Clara County, California will have exclusive jurisdiction and venue under the Agreement, and the parties hereby agree to submit to such jurisdiction exclusively. 11.9 Entire Agreement. The Agreement, including any Subscription Order, constitutes the complete, final and exclusive agreement between the parties with respect to the subject matter hereof, and supersede any and all prior or contemporaneous oral or written representations, understandings, agreements or communications between them concerning the subject matter hereof. Any amendments to the Agreement shall only be valid if in writing and signed by each party. Nothing contained in any Customer purchase order, order acceptance form or other similar document shall in any way modify the Agreement or add any additional provisions to the Agreement. FXKeychain Version 1.5.3, May 22nd, 2015 Copyright (C) 2012 Charcoal Design AsyncImageView version 1.5.1, January 3rd, 2014 Copyright (C) 2011 Charcoal Design AutoCoding Version 2.2.1, November 13th, 2014 Copyright (C) 2011 Charcoal Design BaseModel version 2.6.3, August 24th, 2014 Copyright (C) 2011 Charcoal Design ColorUtils Version 1.1.3, October 14th, 2014 Copyright (C) 2011 Charcoal Design FXBlurView Version 1.6.3, November 1st, 2014 Copyright (C) 2013 Charcoal Design FXLabel Version 1.5.8, May 7th, 2014 Copyright (C) 2011 Charcoal Design FXReachability Version 1.3.1, March 11th, 2015 Copyright (C) 2013 Charcoal Design iCarousel Version 1.8.2, August 10th, 2015 Copyright (C) 2011 Charcoal Design StandardPaths Version 1.6.4, April 10th 2015 Copyright (C) 2011 Charcoal Design ViewUtils Version 1.1.2, January 16th, 2014 Copyright (C) 2011 Charcoal Design RequestUtils Version 1.1.1, July 24th, 2015 Copyright (C) 2012 Charcoal Design This software is provided 'as-is', without any express or implied warranty. 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      GoogleAnalitycs, The Android Open Source Project: CalendarView, TimePicker, DatePicker (modified), JmDNS, Universal Image Loader, Grantland Chew: AutoFitTextView, Subsampling Scale Image View. Apache License Version 2.0, January 2004 http://www.apache.org/licenses/ TERMS AND CONDITIONS FOR USE, REPRODUCTION, AND DISTRIBUTION 1. Definitions. "License" shall mean the terms and conditions for use, reproduction, and distribution as defined by Sections 1 through 9 of this document. "Licensor" shall mean the copyright owner or entity authorized by the copyright owner that is granting the License. "Legal Entity" shall mean the union of the acting entity and all other entities that control, are controlled by, or are under common control with that entity. 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We also recommend that a file or class name and description of purpose be included on the same "printed page" as the copyright notice for easier identification within third-party archives. Copyright [yyyy] [name of copyright owner] Licensed under the Apache License, Version 2.0 (the "License"); you may not use this file except in compliance with the License. You may obtain a copy of the License at http://www.apache.org/licenses/LICENSE-2.0 Unless required by applicable law or agreed to in writing, software distributed under the License is distributed on an "AS IS" BASIS, WITHOUT WARRANTIES OR CONDITIONS OF ANY KIND, either express or implied. See the License for the specific language governing permissions and limitations under the License.

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